Τρία πλοία που είχαν ναυλωθεί από την Hanjin Shipping πουλήθηκαν, ενώ δυο ακόμη είναι προς πώληση, μετά την κατάρρευση της έβδομης μεγαλύτερης εταιρίας κοντέινερ παγκοσμίως, μεταδίδει το Reuters επικαλούμενο ναυλομεσίτες.

Με τη ναυτιλιακή συνδέονται συμβόλαια για φορτία ύψους 14 δισ. δολαρίων. Πλοία ξηρού φορτίου, ρυμουλκά και ναυλομεσιτικές εταιρίες αρνούνται να συνεργαστούν με τη Hanjin καθώς φοβούνται ότι δεν θα πληρωθούν.

Η εταιρία υπέβαλε αίτημα προστασίας από τους πιστωτές της σε δικαστήριο της Σεούλ στις 31 Αυγούστου. Τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου - σιδηρομεταλλευμάτων, άνθρακα και σιτηρών - πουλήθηκαν από τους εκμισθωτές για περίπου 39 εκατ. ευρώ.

Το μεγαλύτερο από αυτά (180.000 DWT) πουλήθηκε σε ναυτιλιακή εταιρία της Σιγκαπούρης έναντι 22,75 εκατ. δολαρίων ενώ τα δυο μικρότερα (37.000 dwt έκαστο) σε Έλληνες αγοραστές.

Δυο ακόμη πλοία μεταφοράς κοντέινερ που αξίζουν μεταξύ 18-22 εκατ. δολαρίων είναι προς πώληση, μετέφεραν δυο άλλες πηγές του κλάδου.

"Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να υποβάλουν το ενδιαφέρον τους και τις προσφορές τους μέχρι το τέλος της εβδομάδας", είπε μια από τις πηγές.

Και άλλα πλοία της εταιρίας αναμένεται να διατεθούν προς πώληση, ωστόσο η αβεβαιότητα για το μέλλον της εταιρίας μπορεί να καθυστερήσει τις διαδικασίες.

Το δικαστήριο έχει δώσει περιθώριο στη Hanjin να παρουσιάσει σχέδιο αναδιάρθρωσης που θα εγκρίνουν οι πιστωτές της έως τα τέλη Νοεμβρίου.

Η εταιρία ελέγχει 63 πλοία αξίας 1,76 δισ. δολαρίων. Είχε ναυλώσει επιπλέον 78 πλοία πριν την κατάρρευσή της. Ηδη σε πολλά λιμάνια παρατηρείται συσσώρευση πλοίων αλλά και καθυστερήσεις στις παραδόσεις οσπρίων και δημητριακών.