Για μεγάλες δυνατότητες και προοπτικές των ελληνικών λιμανιών έκανε λόγο ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Β. Κορκίδης στον χαιρετισμό του σε ημερίδα του υπουργείου Ναυτιλίας με θέμα "Θαλάσσιοι Διάδρομοι και Λιμένες – Έργα Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών".

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ υπογράμμισε ότι "τα λιμάνια είναι μηχανές ανάπτυξης", ενώ ειδικότερα για τον Πειραιά σημείωσε ότι "είναι ένα λιμάνι μεγάλων δυνατοτήτων και προοπτικών".

"Η ανάπτυξη μιας σαφούς εθνικής στρατηγικής κρίνεται επομένως απαραίτητη", ανέφερε ο κ. Κορκίδης προσθέτοντας ότι "απαιτείται απ’ όλους μας, εγρήγορση, διαρκής διαπραγμάτευση, εξωστρέφεια, διορθωτικές παρεμβάσεις και επιδίωξη συνεργασιών και ευρύτερων συναινέσεων".

Ολόκληρη η ομιλία του κ. Κορκίδη:

"Σας καλωσορίζω στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς. Αρχικά, θα ήθελα να ευχηθώ στον κ. Υπουργό και στον κ. Υφυπουργό, καλή δύναμη στα νέα τους καθήκοντα, σε ένα κρίσιμο πόστο, στο Υπουργείο της θάλασσας, της ναυτοσύνης, της νησιωτικότητας και της ανάπτυξης των λιμανιών. Πιστεύω ότι, μεταξύ του Ε.Β.Ε.Π. και του Υπουργείου, θα αναπτυχθεί μια εποικοδομητική συνεργασία, σε συνέχεια αυτής που είχαμε με την προηγούμενη πολιτική ηγεσία. Επίσης, θα ήθελα να συγχαρώ τους αρμόδιους στη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων για την ανάληψη της πρωτοβουλίας, που αφορά στη διεξαγωγή της σημερινής Ημερίδας, η οποία αναδεικνύει  θέματα ζωτικής σημασίας, τόσο σε επίπεδο τοπικής οικονομίας, όσο και σε εθνικό επίπεδο.

Όπως όλοι γνωρίζετε, τα λιμάνια είναι μηχανές ανάπτυξης. Λειτουργούν στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής λιμενικής αγοράς τηρώντας τους κανόνες, κανονισμούς και τις αρχές της ανταγωνιστικότητας, της παραγωγικότητας, της διαφάνειας και της προστασίας του περιβάλλοντος. Ιδιαίτερα, σε συνθήκες οικονομικής κρίσης και ύφεσης, η αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ελληνικών λιμένων αποτελεί κρίσιμη παράμετρο στην αναπτυξιακή διαδικασία και την ενίσχυση της απασχόλησης.

Οι επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές είναι επιλέξιμες για συγχρηματοδότηση από την Ε.Ε., μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και του Ταμείου Συνοχής στο πλαίσιο της επιμερισμένης διαχείρισης, καθώς επίσης και μέσω των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών και του μηχανισμού "Συνδέοντας την Ευρώπη", υπό την άμεση διαχείριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Συνολικά, μεταξύ 2000-2013, από τον προϋπολογισμό της Ε.Ε. χορηγήθηκαν περίπου 6,8 δις ευρώ για τη χρηματοδότηση επενδύσεων σε λιμένες. Πέραν της χρηματοδότησης από τον προϋπολογισμό της Ε.Ε., επενδύσεις σε λιμένες χρηματοδοτήθηκαν και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, υπό τη μορφή δανείων, ύψους περίπου 10,1 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Για τα ελληνικά λιμάνια, οι μεγάλες ευκαιρίες εντοπίζονται στην ένταξή τους στις διεθνείς θαλάσσιες αρτηρίες μεταφορών. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο διεθνής ανταγωνισμός στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών είναι εντονότατος, πιστεύω ότι η επιτυχία των ελληνικών λιμένων εξαρτάται από τις δυνατότητές τους να επενδύσουν για την ικανοποίηση των αναγκών των χρηστών τους, με άρτια οργάνωση, ανταγωνιστικές τιμές και γενικότερα υψηλή ποιότητα στην παροχή των υπηρεσιών τους.
Ιδιαίτερα, το λιμάνι του Πειραιά είναι ένα λιμάνι μεγάλων δυνατοτήτων και προοπτικών. Με τις εργασίες του συμμετέχει στους τομείς της Ενέργειας,  της Βιομηχανίας, του Εμπορίου και του Τουρισμού. Διαθέτει σύγχρονες υποδομές, τις οποίες αναβαθμίζει συνεχώς, αποτελώντας ταυτόχρονα "hub" της ελληνικής κρουαζιέρας. Μάλιστα, η στρατηγική συνεργασία της "COSCO SHIPPING" με τον Ο.Λ.Π. ήδη έχει δημιουργήσει θετικό αντίκτυπο στην αναβάθμιση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, καθώς από το 2017, στην αφετηρία των επενδύσεων των Κινέζων, προγραμματίζονται έργα αξίας 140 εκατ. ευρώ. Επίσης, η εταιρεία "Dimand" σχεδιάζει να προσελκύσει επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ για την ανάπλαση των παλαιών αποθηκών της "Παπαστράτος" και τη μετατροπή τους σε σύγχρονο κτίριο γραφείων. Παράλληλα, δρομολογούνται: ξενοδοχειακή μονάδα, επιπλωμένες κατοικίες, πολυχώρος εκδηλώσεων, εμπορικά καταστήματα, υπόγειο πάρκινγκ και το "Μουσείο Παπαστράτος". Για όλα αυτά τα φιλόδοξα σχέδια, όμως, θα έχουμε την ευκαιρία να ενημερωθεί το Διοικητικό συμβούλιο του Ε.Β.Ε.Π. από "πρώτο χέρι", από την εταιρεία "Dimand Real Estate" που έχει αναλάβει το έργο.
Στις άμεσες προτεραιότητές μας, επίσης, είναι η υιοθέτηση της "blue growth strategy". Η γαλάζια ανάπτυξη στον ελληνικό θαλάσσιο χώρο είναι ένα νέο μονοπάτι για το μέλλον της Χώρας μας και μία πηγή ανάπτυξης για όλη την Ευρώπη, αφού τα 23 από τα 28 κράτη-μέλη είναι παράκτια και τα 2/3 των συνόρων της Ε.Ε. οριοθετούνται από θάλασσα. Με λίγα λόγια, πιστεύουμε ακράδαντα, ότι με το σωστό timing και με τα εντυπωσιακά υψηλά ποσά χρηματοδότησης της Ε.Ε., με ορίζοντα το 2020, κάθε παράκτια περιοχή, όπως ο Πειραιάς μας, μπορεί να μετατραπεί σε μηχανή αειφόρου ανάπτυξης. Aκόμη, ως αιχμή του δόρατος, δρομολογούμε, έπειτα και από την εξαγγελία της Υφυπουργού Βιομηχανίας, κας Θ. Τζάκρη, στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Β.Ε.Π., τη δημιουργία του πρώτου ελληνικού Cluster, με άξονα τη Βιομηχανία, το Εμπόριο και τις υπηρεσίες των επιχειρήσεων του Πειραιά.
Στη βάση των παραπάνω, προσδοκούμε ότι, στη νέα Προγραμματική Περίοδο, θα ενισχυθούν οι ευκαιρίες για το λιμάνι του Πειραιά και για τους άλλους ελληνικούς λιμένες και θα αναδειχθεί ο ρόλος τους στις συνδυασμένες μεταφορές. Τίθενται λοιπόν νέες προκλήσεις, αλλά και νέες δυνατότητες. Η ανάπτυξη μιας σαφούς εθνικής στρατηγικής κρίνεται επομένως απαραίτητη, καθώς πρέπει να γίνει κατανοητό ότι, τα ζητήματα είναι ανοικτά. Γι’ αυτό απαιτείται απ’ όλους μας, εγρήγορση, διαρκής διαπραγμάτευση, εξωστρέφεια, διορθωτικές παρεμβάσεις και επιδίωξη συνεργασιών και ευρύτερων συναινέσεων. Με αυτές τις σκέψεις, εύχομαι να προκύψουν εποικοδομητικά συμπεράσματα από τη σημερινή Ημερίδα...".

Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, παρουσία του νέου Υπουργού Ναυτιλίας, κ. Π. Κουρουμπλή, και του Υφυπουργού, κ. Ν. Σαντορινιού, καθώς επίσης και του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, κ. Χ. Λαμπρίδη.