Το σπιτικό φαγητό για κύριο γεύμα εξακολουθούν να προτιμούν οι Έλληνες ενώ έδαφος κερδίζει και η αγορά έτοιμου φαγητού από το σούπερ μάρκετ.

Όπως καταγράφει η ετήσια έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ το 53% των Ελλήνων απάντησε ότι ετοιμάζει το κύριο γεύμα του στο σπίτι. Το 18% το αγοράζει από κατάστημα εστίασης, το 15% τρώει σε εστιατόριο και το 14% το αγοράζει έτοιμο από το σούπερ μάρκετ.

Γενικά η εστίαση, παρά την οικονομική κρίση, εξακολουθεί να αποτελεί μία σημαντική αγορά: Το μέσο νοικοκυριό ξοδεύει περίπου 125 ευρώ για αυτές τις αγορές, (1.500 ευρώ ανά έτος), ξεπερνώντας συνολικά τα 6,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Μεγάλο μέρος αυτών των αγορών αποτελεί το έτοιμο φαγητό.

Συγκεκριμένα, έτοιμο καφέ αγοράζει το 87% των καταναλωτών, γλυκά και σνακ το 85%, τυρόπιτα-κρουασάν το 85%, έτοιμο κρύο γεύμα, π.χ. σαλάτα, σάντουιτς το 70%, έτοιμο μαγειρευτό φαγητό το 63% και έτοιμο κατεψυγμένο γεύμα το 51%.

Όπως φαίνεται στο σχήμα 2, η μεγαλύτερη διείσδυση καταγράφεται στα έτοιμα κατεψυγμένα γεύματα με το 41% των καταναλωτών να δηλώνει ότι τα αγοράζει από το σούπερ μάρκετ. Το 37% δηλώνει ότι αγοράζει Γλυκά/Σνακ για κάποιο συμπληρωματικό γεύμα, το 23% έτοιμο κρύο γεύμα όπως σαλάτα ή σάντουιτς, το 18% έτοιμο μαγειρευτό φαγητό, το 12% τυρόπιτα ή κρουασάν και τέλος το 9% καφέ.