Κανείς δε φανταζόταν πριν από 26 χρόνια όταν Διαδίκτυο δειλά-δειλά έκανε την εμφάνισή του στην Ελλάδα και ο -σερ πλέον- Τιμ Μπέρνερς-Λι ονομάστηκε "πατέρας του Διαδικτύου", ότι το 2017, εν μέσω μιας ραγδαίας τεχνολογικής εξέλιξης, θα δημιουργούσε έναν επιπλέον πονοκέφαλο στους Έλληνες φορολογούμενους.

Αντί να απλοποιούνται οι διαδικασίες και να δίνονται οικονομικά κίνητρα για τη χρήση του διαδικτύου σε κάθε νοικοκυριό, κυβέρνηση και δανειστές αποφάσισαν να αυξήσουν τους έμμεσους φόρους, συμπαρασύροντας έτσι και το Ίντερνετ.

Οι φορολογούμενοι, τα τελευταία χρόνια του Μνημονίου, φορτώνονται όλο και περισσότερους φόρους, έκτακτες εισφορές και τέλη, βαραίνοντας ακόμη περισσότερο τον οικογενειακό προϋπολογισμό.                         

Ο νέος φορολογικός εφιάλτης ξεκίνησε την πρωτοχρονιά με αυξήσεις έμμεσων φόρων σε καύσιμα, τσιγάρα, καφέ, ΦΠΑ στα νησιά και λογαριασμούς σταθερής τηλεφωνίας και Ίντερνετ. 

Με πρόσφατη απόφαση που εξέδωσε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, τα λογιστήρια των εταιριών παροχής τηλεφωνικών υπηρεσιών που εκδίδουν τους μηνιαίους λογαριασμούς, υποχρεούνται να επιβάλουν σε όλους τους πελάτες τους το Τέλος Συνδρομητών Σταθερής Τηλεφωνίας.

Έτσι, θα είναι ακριβότεροι οι λογαριασμοί λόγω της επιβολής τέλους 5% σε κάθε μηνιαίο ή διμηνιαίο λογαριασμό τηλεπικοινωνιακών τελών σταθερής τηλεφωνίας.

Το τέλος αυτό επιβάλλεται επί κάθε μηνιαίου λογαριασμού κάθε σύνδεσης σταθερής τηλεφωνίας με υπηρεσίες Internet και υπολογίζεται ως ποσοστό επί του συνολικού μηνιαίου λογαριασμού, περιλαμβανομένου και του παγίου τέλους που εισπράττεται υπέρ της επιχείρησης, προ του φόρου προστιθέμενης αξίας. Η εγκύκλιος (ΠΟΛ 1184/2016) προβλέπει ότι το τέλος συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας ύψους 5%, όπως ψηφίστηκε με τον ν.4389 πριν 6 μήνες, επιβαρύνεται με ΦΠΑ 24% και φτάνει τελικά έτσι στο 6,2% επί του λογαριασμού που πληρώνουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Εάν ο λογαριασμός εκδίδεται για περισσότερους μήνες, επιβάλλονται τόσα τέλη όσα και οι μήνες.

Το τέλος εισπράττουν οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας από τους συνδρομητές και το αποδίδουν στη φορολογική διοίκηση με μηνιαίες δηλώσεις που υποβάλλονται μέχρι το τέλος του μεθεπόμενου μήνα από την έκδοση κάθε λογαριασμού, ανεξάρτητα από το χρόνο της εξόφλησης του λογαριασμού.