Με την άνοδο των SUV σε κάθε κομμάτι της αγοράς, ήταν προφανές ότι δεν θα αργούσε η στιγμή που η Jaguar θα είχε βλέψεις και πιο κάτω από την εντυπωσιακή F-Pace…

Και με την φρέσκια E-Pace έρχεται να μπει «σφήνα» στον κατά βάση γερμανικό ανταγωνισμό (Q3, X1, GLA κ.α.), αλλά και απέναντι στον εσωτερικό ανταγωνισμό του Evoque πάνω στο πλαίσιο του οποίου άλλωστε βασίζεται (όπως και το Land Rover Discovery Sport). Η Jaguar ακολούθησε μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση στο νέο της μεσαίο SUV, προτιμώντας να μην δημιουργήσει μία υπό κλίμακα F-Pace αλλά ένα αυτόνομο μοντέλο, με έναν εμφανή σπορ χαρακτήρα και έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα.

Μάλιστα ο αρχισχεδιαστής της εταιρίας Ian Callum δεν εμπνεύστηκε από τα SUV αλλά έριξε κλεφτές ματιές στην σειρά F-Type της εταιρίας για την σχεδίαση της E-Pace. Κάτι που γίνεται ιδιαίτερα εμφανές τόσο στο εμπρός μέρος με την χαρακτηριστική μάσα, όσο και πολύ περισσότερο στο πίσω τμήμα όπου οι αναφορές στα κουπε της εταιρίας είναι έντονες τόσο σε ότι αφορά την κλίση της οροφής όσο και σε άλλες λεπτομέρειες όπως τα πολύ μοντέρνα φωτιστικά σώματα και τα μικρά παράθυρα. Μία ακόμα λεπτομέρεια, οι έξτρα ζάντες των 21 ιντσών (πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής στην κατηγορία) προσθέτουν έξτρα πόντους στην σπορ κοσμοθεωρία της νέας E-Pace.

Mε μήκος στα 4,345 μέτρα και μεταξόνιο στα 2,681 μέτρα είναι ένα από τα πιο μικρά σε μέγεθος αυτοκίνητα της συγκεκριμε΄νης κατηγορίας, αλλά το πορτ-μπαγκάζ της βρίσκεται στα 480 λίτρα, τιμή κοντά στην κορυφή της κατηγορίας. Το βάρος της είναι επίσης αυξημένο, στα 1.700 κιλά, όμως η εταιρία υποστηρίζει ότι αυτό οφείλεται στην πλατφόρμα D8 η οποία εξασφαλίζει ιδιαίτερα αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητες στο αυτοκίνητο. Παρά τις «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις, η Jaguar δούλεψε εξαντλητικά σε ότι αφορά την εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων με αποτέλεσμα η άνεση για τους πίσω επιβάτες να είναι στα επίπεδα της F-Pace.

Η ίδια λογική ακολουθείται και στο σαλόνι, με τις επιρροές να είναι περισσότερες από τις F-Type παρά από την F-Pace. Όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες, πρόκειται για ένα πολύ όμορφο και ξεχωριστό εσωτερικό, με τις ιδιαιτερότητες της εταιρίες και «καθαρές» γραμμές. Στοιχεία από τις F-Type όπως η ενσωμάτωση της κονσόλας στο ταμπλό, το σπορ τιμόνι, ακόμα και ο επιλογέας ταχυτήτων δημιουργούν ένα πολύ υψηλής αισθητικής σαλόνι, αρκετά μακριά από την λογική των SUV της κατηγορίας.

Όλες οι E-Pace θα εφοδιάζονται με το σύστημα infotainment Τouch Pro με 10ιντση wide οθόνη, και θα προσφέρει 4G σύνδεση, wi-fi spot για 8 συνδέσεις, και πολλά apps για την εξυπηρέτηση και την διασκέδαση του οδηγού και των επιβατών. Ως έξτρα εξοπλισμός θα υπάρχει ο πίνακας οργάνων που θα βασίζεται σε 12,3 ιντσών TFT οθόνη (στα πρότυπα του Audi Virtual Cockpit) ενώ κατά περίπτωση θα προσφέρεται και ένα ανανεωμένο head up display.

Σε ότι αφορά τους κινητήρες θα εφοδιάζεται με πέντε σύνολα της σειράς Ingenium, τρεις diesel και δύο βενζίνης. Στην βάση θα βρίσκεται ο δίλιτρος diesel των 150 ίππων (ο οποίος θα συνδυάζεται αποκλειστικά με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς) ενώ στην κορυφή της γκάμας θα βρίσκεται ο επίσης δίλιτρος βενζίνης με τα 300 άλογα (αυτή και όλες οι ενδιάμεσες εκδόσεις θα είναι και τετρακίνητες). Όλοι οι κινητήρες θα εφοδιάζονται με αυτόματο κιβώτιο εννέα ταχυτήτων αλλά θα υπάρχει και η επιλογή για μηχανικό εξατάχυτο.

Το σύστημα τετρακίνησης στα πιο ακριβά μοντέλα θα είναι σε μια πιο εξελιγμένη μορφή και θα μπορεί να μοιράζει την δύναμη ανεξάρτητα σε κάθε τροχό. Η Jaguar υποστηρίζει ότι η ρύθμιση που έχει κάνει δημιουργεί μια «πισωκίνητη» προδιάθεση στο αυτοκίνητο, κάτι που στην κορυφαία έκδοση των 300 ίππων και των 5,9 δευτερολέπτων στο 0-100 δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για ένα πολύ ενδιαφέρον οδηγικά αυτοκίνητο.

Σε ότι αφορά τις εκδόσεις θα υπάρχουν δύο, η στάνταρ και η ακόμα πιο σπορ R-Design με την τελευταία να είναι ακόμα πιο επιθετική και σπορ χάρη σε αισθητικές και άλλες επεμβάσεις σε αρκετά σημεία. Το αυτοκίνητο θα κατασκευάζεται από την Magna Steyr στην Αυστρία καθώς οι γραμμές παραγωγής των αυτοκινήτων με εγκάρσια τοποθετημένους τους κινητήρες (όπως το Discovery Sport και το Evoque) έχουν φθάσει στα όριά της δυναμικότητάς τους στην Αγγλία. Στοιχείο που αν μη τι άλλο δείχνει ότι η πανέμορη Ε-Pace έχει όλα τα φόντα να αποτελέσει μία μεγάλη επιτυχία για την Jaguar, καθώς και αυτή (μετά την Porsche και τόσες άλλες) θα πουλά πολύ περισσότερα SUV από ότι όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της.

πηγή: caroto