Με το… αγαπημένο του θέμα ασχολείται πάλι το υπουργείο Οικονομικών, με κίνδυνο να προκληθεί νευρική κρίση για μια ακόμα φορά στους φορολογούμενους και ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, οι οποίοι θα πρέπει να προετοιμάζονται για «βροχή» σεναρίων σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας, που υποτίθεται ότι θα ισχύσουν το 2018 αλλά θα πληρωθούν στο τέλος αυτού του έτους.

Την… αυλαία σήκωσε η αρμόδια υφυπουργός Κατερίνα Παπανάτσιου, η οποία μιλώντας στην ΕΡΤ έκανε λόγο για έναν συνδυασμό κυβικών, παλαιότητας, ρύπων, τιμής αγοράς, χωρίς να δώσει περισσότερες πληροφορίες, κάνοντας έτσι σαφές ότι ενώ ο σχεδιασμός βρίσκεται ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο, το υπουργείο Οικονομικών άνοιξε το θέμα δημοσίως.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή τη στιγμή μια ομάδα στελεχών του υπουργείου επεξεργάζεται διάφορα σενάρια, αλλά το τελικό σχέδιο δεν θα είναι έτοιμο νωρίτερα από το φθινόπωρο. Το μόνο σίγουρο, με τα έως τώρα δεδομένα, είναι ότι οι αλλαγές θα είναι μικρές, χειρουργικού τύπου, καθώς τα ασφυκτικά δημοσιονομικά περιθώρια δεν επιτρέπουν ελαφρύνσεις για όλους, παρά μόνο προσεκτικές διορθώσεις στρεβλώσεων.

Ο βασικός προσανατολισμός του υπουργείου Οικονομικών, όπως αναφέρει η εφημερίδα "Ελευθερία του Τύπου" είναι να παρέμβει στις κλίμακες υπολογισμού των τελών, καθώς παρατηρούνται αδικίες αφενός στην κλιμάκωση των τελών ανάλογα με τον κυβισμό, αφετέρου στην αλλαγή χρονιάς απόκτησης του αυτοκινήτου. Πληροφορίες αναφέρουν ότι μελετώνται μοντέλα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, χωρίς ωστόσο να υπάρχει πρόθεση υιοθέτησης αυτούσιου συστήματος υπολογισμού τελών κυκλοφορίας εξ αλλοδαπής.