Τις οριστικές αποφάσεις σχετικά με το θέμα που έχει προκύψει με τα ανασφάλιστα οχήματα και τις περιπτώσεις ιδιοκτητών που περιλαμβάνονται στη λίστα που προέκυψε από τις διασταυρώσεις λόγω διαφορών στα στοιχείων μεταξύ των αρμόδιων φορέων, αναμένεται να λάβουν ενδεχομένως μέχρι την Τετάρτη τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών.

Οι υπουργοί Οικονομικών Ε. Τσακαλώτος και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης καλούνται να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά των ανασφάλιστων οχημάτων και των 1.150.000 ειδοποιητηρίων με πρόστιμο 250 ευρώ.

Η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει δεχθεί τρεις εισηγήσεις για το θέμα τις οποίες θα εξετάσει με το υπουργείο Μεταφορών και την ΑΑΔΕ.

Το πρώτο σενάριο προβλέπει πως τα παράβολα των 250 ευρώ θα εισπραχτούν κανονικά από όσους ιδιοκτήτες είχαν ανασφάλιστα τα οχήματά τους, ωστόσο θα αναγνωρίζονται οι περιπτώσεις που αντικειμενικά το όχημα δεν θεωρείται ανασφάλιστο και χαρακτηρίστηκε έτσι εκ παραδρομής. Για παράδειγμα, ήδη αναγνωρίζονται λάθη που σχετίζονται με 400.000 κλεμμένα οχήματα, η κλοπή των οποίων είναι καταγεγραμμένη από την Ελληνική Αστυνομία .

Το δεύτερο σενάριο προβλέπει πως το παράβολο των 250 ευρώ θα πληρωθεί μόνον από τα οχήματα εκείνα που από τις διασταυρώσεις προέκυψε πως ήταν ανασφάλιστα για περισσότερο από ένα έτος. Αυτή η πρόταση θέλει να διαχωρίσει τις περιπτώσεις εκείνων που συστηματικά κινούν τα οχήματα τους χωρίς να είναι ασφαλισμένα, από εκείνους που μπορεί να βρέθηκαν σε πρόσκαιρη οικονομική αδυναμία τους τελευταίους μήνες.

Το τρίτο σενάριο προβλέπει την ακύρωση του παραβόλου των 250 και τη χορήγηση εξάμηνης προθεσμίας στους φορολογουμένους με ανασφάλιστα οχήματα προκειμένου να τα ασφαλίσουν. Αυτό αυτομάτως θα σήμαινε την ακύρωση προστίμων άνω των 200 εκατ. ευρώ, αλλά και την απαξίωση της εργασίας στην οποία προέβησαν οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ το τελευταίο διάστημα. Επιπρόσθετα θα σήμαινε πως στο τέλος του έτους η ΑΑΔΕ θα έπρεπε να τρέξει εκ νέου τη διασταύρωση και να επαναλάβει τη διαδικασία εξ αρχής.