Όλως παραδόξως εμπνευστής του ονόματος Mercedes που σήμερα συνοδεύει το επώνυμο του ανθρώπου που κατοχύρωσε την εφεύρεση του πρώτου βενζινοκίνητου οχήματος, Carl Benz, σε ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα σήματα παγκοσμίως, δεν είναι κάποιος γερμανός μηχανικό με άμεση εμπλοκή στην εξέλιξη εκείνων των πρώτων αυτοκίνητων.

Για την ακρίβεια η ιστορία που οδήγησε στην επιλογή του συγκεκριμένου ονόματος με τις ισπανικές ρίζες, ξεκινά το 1897 όταν ο Emil Jellinek, επιφανής αυστριακός διπλωμάτης με αδυναμία στα αυτοκίνητα, επιχειρηματίας και μετέπειτα ιδιοκτήτης μιας πρωτόλειας αντιπροσωπείας της Daimler, έρχεται σε επαφή με τον Gottlieb Daimler το 1897, παραγγέλνοντας του ένα αυτοκίνητο.

Ο Gottlieb Daimler εκτελεί την παραγγελία, παραδίδοντας του ένα όχημα έξι ίππων με δικύλινδρο κινητήρα ωστόσο ο E.Jellinek, το βρίσκει πολύ αργό, ζητώντας από τον Daimler να το αντικαταστήσει με ένα ταχύτερο μοντέλο, το οποίο θα καταγραφεί στην ιστορία ως η τετρακύλινδρη Daimler Phoenix.

Αυτήν την φορά ο απαιτητικός Αυστριακός θα μείνει ευχαριστημένος από την επιλογή του αποφασίζοντας να διαμεσολαβεί, διαθέτοντας τα αυτοκίνητα της Daimler σε μέλη της υψηλής κοινωνίας αλλά και να τρέχει με αυτά σε αγώνες.

Μία από τις αγωνιστικές διοργανώσεις όπου έλαβε μέρος ήταν και η Εβδομάδας της Νίκαιας το 1899 όπου αποφασίζει να συμμετάσχει με αυτοκίνητα της Daimler, δίνοντας τους για γούρι το όνομα της μεγαλύτερης κόρης του Mercedes.

Έναν χρόνο αργότερα, τον Απρίλιο του 1900 ο ευφυής Αυστριακός διαβλέποντας την επιτυχία του αυτοκινήτου ως μέσου, θα καταφέρει να κλείσει συμφωνία με την άρτι ιδρυθείσα DMG (Daimler Motoren Gessellschaft) προκειμένου να διαθέτει τα νέα τετρακύλινδρα μοντέλα της, προτείνοντας ωστόσο ότι ένα μη γερμανικό όνομα, όπως το Mercedes θα ήταν προτιμότερο προκειμένου τα αυτοκίνητα να γίνουν καλύτερα αποδεκτά στη Γαλλία η οποία στις αρχές του αιώνα ήταν πρωτοπόρος στoν ασπασμό νέων τάσεων νέες τάσεις παντός είδους.

Κάπως έτσι ο E. Jellinek θα παραλάβει στις 22 Δεκεμβρίου του 1900, από την DMG την πρώτη Mercedes. Ο λόγος για ένα αυτοκίνητο, δια χειρός Wilhelm Maybach, με ισχύ 35 ίππων, ατσάλινο πρεσαριστό πλαίσιο, μηχανικές βαλβίδες εισαγωγής και ένα βελτιωμένο κιβώτιο το οποίο είχε μέγιστη ταχύτητα 85 χλμ./ώρα.

Λίγο αργότερα, και πάλι στην αγωνιστική εβδομάδα της Νίκαιας τον Μάρτιο του 1901, τα Mercedes θα σαρώσουν εντός αλλά και εκτός αγωνιστικού χώρου με τις παραγγελίες να συσσωρεύονται με ταχείς ρυθμούς στο εργοστάσιο της DMG στο Cannstatt. Κάπως έτσι στα τέλη Ιουνίου, οι γιοι του G. Daimler, Paul και Adolf οι οποίοι είχαν τα ηνία της DMG, μετά το θάνατο του πατέρα τους, θα οδηγηθούν στην απόφαση της κατοχύρωσης του Mercedes και το οποίο ακολουθεί έκτοτε την ομώνυμη φίρμα.

Για την ιστορία αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ο εμπνευστής του ονόματος, Emil Jellinek πρόσθεσε στο επώνυμο του και το όνομα Mercedes λέγοντας μάλιστα χαριτολογώντας ότι είναι ο πρώτος πατέρας που παίρνει το όνομα της κόρης του.

Όσο για το έμβλημά της το αστέρι, αυτό προέκυψε αργότερα καθώς κατοχυρώθηκε ως επίσημο σήμα της Mercedes το 1910, και σύμφωνα με τον θρύλο οφείλεται σε ένα αστέρι που είχε σχεδιάσει ο Gottlieb Daimler σε καρτ ποστάλ που είχε στείλει στους γιούς του, από την Κολωνία όπου εργαζόταν στο εργοστάσιο κινητήρων Deutz, εκφράζοντας την ευχή για τη δημιουργία του δικού τους εργοστασίου.

parapolitika.gr