Εν μέσω φημών, ή ακόμα και επιβεβαιωμένων πληροφοριών, οι οποίες θέτουν υπό αμφισβήτηση το περιορισμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα των σύγχρονων κινητήρων diesel, πολλοί σπεύδουν να προαναγγείλουν τον θάνατο μιας τεχνολογίας με παρελθόν και μέλλον.

Ομολογουμένως, όταν μιλάς για ένα αυτοκίνητο πόλης, η παρουσία ενός κινητήρα diesel ανάμεσα στις προδιαγραφές του δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Είτε γιατί η αποδοτικότητα των βενζινοκίνητων συνόλων είναι πλέον ευθέως συγκρίσιμη, είτε γιατί οι κατασκευαστές πολύ σύντομα δεν θα έχουν τη δυνατότητα να «σηκώσουν» στην εν λόγω κατηγορία το κόστος που προκύπτει από τη βίαιη προσαρμογή των πετρελαιοκινητήρων στις ολοένα και αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων.

Κάπως έτσι, λοιπόν, επιλογές όπως το βενζινοκίνητο Nissan Micra των 0,9 λίτρων αποκτούν διαφορετική αξία και μια ξεκάθαρη σε όλους αποστολή.  

Δαυίδ εναντίον Γολιάθ  

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως η έκδοση του Micra, που κλέβει τις εντυπώσεις από την πρώτη στιγμή που η πέμπτη γενιά του δημοφιλούς supermini πάτησε επί ελληνικού εδάφους, είναι εκείνη που εφοδιάζεται με τον κινητήρα diesel των 1,5 λίτρων. Ωστόσο, η τιμή των 14.890 ευρώ δημιουργεί τον απαραίτητο χώρο και ενδεχομένως το απαραίτητο κίνητρο ώστε να αναζητήσεις στην γκάμα του αυτοκινήτου έναν πιο προσιτό συνδυασμό.

Με την ίδια ονομαστική ισχύ -δηλαδή 90 ίππους- ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης των 898 κ.εκ. συνιστά την προφανή εναλλακτική επιλογή. Το έργο του φαντάζει εύκολο, ωστόσο η πράξη, πέρα από τα προτερήματα, αναδεικνύει και αδυναμίες που θα πρέπει να συνυπολογιστούν. Το πρώτο συμπέρασμα σχετίζεται με τις ενεργειακές απαιτήσεις του.

Σε ευνοϊκές συνθήκες κίνησης, το τρικύλινδρο σύνολο αποδεικνύεται εξίσου φειδωλό με έναν πετρελαιοκινητήρα, αξιοποιώντας τόσο την παρουσία του συστήματος start & stop όσο και την αραιή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων.

Από την άλλη, το γεγονός ότι η μέγιστη τιμή της ροπής (140 Nm) αποδίδεται πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. δημιουργεί την αίσθηση της υστέρησης χαμηλότερα, η οποία με τη σειρά της σε «ωθεί» στο να πιέσεις με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα το δεξί πεντάλ κάθε φορά που θα επιλέξεις να κινηθείς με έναν οριακά ταχύτερο ρυθμό.

Η πρακτική αυτή αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου, όπως άλλωστε και την ένταση της χαρακτηριστικής χροιάς που παράγει η λειτουργία του τρικύλινδρου συνόλου.

Ανταποδοτικά μπορεί να λειτουργήσει το σημαντικά χαμηλότερο βάρος του εν λόγω κινητήρα, κάτι που επιτρέπει στον μπροστινό-κινητήριο άξονα να διαχειρίζεται αποτελεσματικότερα τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και στον οδηγό να ελέγχει με μεγαλύτερη ευκολία-ακρίβεια τις όποιες αντιδράσεις του πλαισίου σε οριακές καταστάσεις.

Αλλωστε, όπως και το πετρελαιοκίνητο Micra, έτσι και η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση βενζίνης των 0,9 λίτρων αποδεικνύει με την επάρκεια των χαρακτηριστικών της πως το πραγματικό πεδίο δράσης του αυτοκινήτου υπερβαίνει τα στενά όρια που θέτει ο κατά τ’ άλλα αστικός προσανατολισμός του.  

DATA

Διαστάσεις (MxΠxY): 3,99 x 1,74 x 1,45

Βάρος: 1.001 κιλά Κινητήρας: 898 κ.εκ.

Ισχύς: 90 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

Ροπή: 140 Nm/2.250 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων

Κατανάλωση: 4,4 λίτρα/100 χλμ.

0-100 χλμ./ώρα: 12,1 δευτερόλεπτα

Μέγιστη ταχύτητα: 175 χλμ./ώρα

Χώρος αποσκευών: 300 λίτρα

Service: Κάθε 20.000 χλμ. ή 12 μήνες

Ρύποι: 99 γραμμ./χλμ.

Τέλη κυκλοφορίας: € 89,1

πηγή:parapolitika